PETJE

Petje je igra s samim seboj. Raziskovanje sebe in svojih mavričnih barv, ki jih imamo skrite v sebi. Ker je naš inštrument grlo, ki je v našem telesu, je petje iskanje. Pri petju ne uporabljamo samo grla, ampak celotno telo, ki nam služi kot podpora, ojačevalec in instrument. Zelo pomembno je, da se naučimo pravilnega in globokega dihanja, kajti ta nas podpira, ko pojemo. Dihanje je tudi vzrok vseh težav z glasom, dolgotrajno ali večkratno hripavostjo ali vseh težav z glasom. S pravilno pevsko tehniko pomagamo sebi, da najprej lažje in bolj sproščeno pojemo, da imamo čisto intonacijo in da izrazimo, najdemo in razvijemo naš glas in pevski obseg. Tudi barva glasu se tekom dela s pevsko tehniko začne spreminjati in dobivati drugačne odtenke.
Ker je petje dihanje, zvok in izražanje, si z njim pomagamo spremeniti sebe in z njim ne rastemo samo kot pevec oz pevka, ampak tudi kot osebnost, kot človek.
Sama sem zagovornica, da je potrebno s petjem začeti že pred mutacijo ( spremembo glasu v ženski, moški glas ), kajti vse, kar naredimo s pevsko tehniko pred mutacijo, bo ostalo, ko bo glas mutiral in to je velika prednost. Seveda pa je potrebno prilagajati učenje in razlage človeškemu razvoju.
Peti in izražati se z glasom je lepo, zabavno, sproščujoče, osvobajajoče in prijetno in dobro za celotno telo.

MNENJA UČENCEV
Čeprav se že dolgo ukvarjam z glasbo, sem hitro ugotovil, da je solopetje precej drugačno od vsega do takrat. To je svet iskanja in raziskovanja, razmišljanja in dela na sebi ter spoznavanje svojih novih (z)možnosti. Naenkrat je svet vokalne glasbe poslušan in opazovan s povsem nove perspektive. Oder pa po vseh letih namesto rutine – kot bi tam stal prvič.
Profesorica MB je prava motivatorka, predana petju ter natančna in zelo vztrajna pri svojem delu. Pa tudi pomembna opora, kadar volja oslabi in se zdi, da ni nobenega pravega napredka. Izjemno sem hvaležen, da mi je bila po spletu srečnih okoliščin dana ta možnost.
MATJAŽ GLAVAČ, učenec 5.r

Meni je na petju super in edina stvar, ki jo obžalujem je, da nisem zbrala poguma, da bi se za to odločila že prej. Najbolj pomembno pa se mi zdi, da ne glede na to kakšne volje prikorakam v učilnico na vajo, iz nje vedno odidem nasmejana ter polna pozitivnih misli in motivacije za naprej.
ANJA BAJŽELJ, učenka 2.r

Mojca je najboljša pevka in super pedagoginja! Njene šolske ure so vedno kreativno poučne in zabavne. Veselim se nadaljnjega učenja.
DENIS KRIVIČ, učenec 1.r

Preden sem začela hoditi na pouk petja sem se že dober čas učila tudi igranje prečne flavte. Ne morem reči za druge inštrumente, a jaz osebno sem bila presenečena, koliko več imamo opraviti pri solo petju s samim dobrim počutjem in dogajanju v našem telesu. Ure so sproščene in prijetne, nikoli se ne počutim uokvirjena in moje zanimanje za predmet le še raste. Zanimivo je tudi videti, kakšna je razlika med stanjem na odru z inštrumentom v rokah, ali pa samo s svojim glasom za oporo. Predmet bi priporočala komurkoli, ki mu je petje v veselje, saj ne le, da s tem izboljšuješ svojo tehniko, ampak tudi odnos sam s sabo.
MOJCA HRAST, učenka 4.r

Pri urah petja mi je všeč, kako mi profesorica zna prilagajati učno vsebino in zahtevnost vaj glede na moj glas in sposobnosti. Predstavljajo mi izziv in hkrati mi dajejo možnosti napredovanja. Na uro znam priti slabe volje, vsa polomljena in preprosto brez energije, z ure pa vedno odhajamo bolj sproščena in z dvignjeno glavo. To še posebej prav pride pred testi na fakulteti ;). Vaje (doma in v GŠ) mi predstavljajo trenutek zame, tako relaksacije kot tudi dela, vsekakor pa mi dajejo ritem in disciplino v vsakdan. Profesorico sem prvič videla na enem od številnih koncertov v okviru glasbene šole. Takrat sem jo videla kot toplo, svetlo osebo, ki obvlada petje. Potem pa sem jo spoznala v luči učenke. Spoznala sem, ne le da je zelo topla in pozitivno naravnana, je tudi spretna pri didaktičnih razlagah ter zna prisluhniti še tako različnim učnim zahtevam, ki jih potrebujemo kot posamezniki.
META JUREJEVČIČ, učenka 3.r

Zakaj sem se jaz sploh prijavila na petje?
Zaradi tega, ker se želim pravilno naučiti uporabljati stvari v mojem telesu, da si kaj nebi poškodovala. Moče pa bo iz tega še kaj nastalo. Ampak vse bomo še videli.
V teh treh letih se mi zdi, da sem se naučila veliko novega. Predvsem letos (tretje leto). Ne vem zakaj se mi zdi tako, ampak se mi zdi da sem za eno stopnico stopila višje in vse stvari jemljem malo bolj resno.
Vaše učenje mi je ZELOOOOOO všeč. Poleg petja me učite še vaje za sprostitev vaše vaje s posebnimi močmi, kar pa jaz skrbno prenesem na mojo mami, prijateljico, mene…in vse ostale, ki bi jim ta vaja prav prišla. Prav tako pa mi je všeč tudi kako nam kakšne stvari predstavite. Npr. da moramo misliti da imamo vrat dolg kot žirafa, da toni poskakujejo kot žogica, da imamo potegnjen ror skozi telo (navpično navzdol po sredini)….Upam da se zavedate, da ste super učiteljica!!!
EMA BEC, učenka 3.r

Kljub razmeram, ki nam trenutno ne omogočajo pouka solo petja v prostorih glasbene šole in to trenutno počnemo v obliki digitalnega poučevanja, se mi zdi da v teh časih lahko naredim še več pri napredku svojega petja. Ure petja so super pripravljene in kljub digitalni komunikaciji je vzdušje zelo sproščeno. Ker imamo trenutno vsi več časa na razpolago, mi je bila super ideja vaj petja 2x tedensko po pol ure in je zato napredek večji saj v krajšem času lahko popravljamo napake pri tehniki in se mi zdi da jih zato lažje odpravimo. Kaže se trud s strani Mojce, da nam olajša pouk na domu, hkrati pa če ne drugega s svojo dobro energijo malo polepša tisto eno uro na teden.
MANCA POVŠIN, učenka 3.r

Moja pevsko izpopolnjevanje se je začelo v študentskih letih v Ljubljani, kjer pa zaradi različnih dejavnikov nisem uspela dokončati nižje glasbene šole. Manjkala so mi 3 leta, katera sem po opravljenem študiju in zaposlitvi, nadvse želela dokončati. Zato sem se vpisala v glasbeno šolo Radovljica in pri profesorici petja Mojci Bedenik nadaljevala svojo pevsko pot. Profesorica mi je v tem času pomagala iskati nove smernice pri razumevanju svojega glasu in posledično tudi pri pevskem tehničnem izpopolnjevanju. Na koncu lahko rečem, da sem z njenim drugačnim pristopom ugotovila, v kakšno smer bi lahko svoj glas izpopolnjevala tudi v nadalje, hkrati pa sem ji hvaležna, da me spremlja na poti, do uresničitve svojega cilja.
KATARINA PRAPROTNIK, učenka 6.r

Meni je način prof. Mojce Bedenik učenja petja zelo dober, saj točno razloži, kako se pravilno poje. Všeč mi je, da zraven posamezne vaje daje tudi primer, da si lažje predstavljamo kako odpeti (npr. predstavljaj si da imaš skozi telo cevko skozi katero gre zvok…). Dobro mi je, da sproti pove za vsako napako, ki jo naredim. Na splošno mi je petje pri njej zelo všeč.
ALJA JEKOVEC, učenka 1.r

Všeč mi je, da so ure petja sproščene-ne le, da pridobivam znanje, ampak tudi uživam ob petju. Profesorica Mojca je izredno dober pedagog. Zna presoditi kakšen način dela ti ustreza, da lahko slediš in ure prilagodi le temu, vedno zna spodbuditi, da vadiš in kot pevec rasteš. Verjame vate tudi, ko sam ne (na primer pred nastopom).
EVA MUŠIČ, učenka 2.r

Zavzeta, prijazna učiteljica, ki ima vedno kakšen nasvet ali tehniko za sprostitev in iskanje glasu. Pri njej so ure petja kakovostne in polne nasvetov za vsakdanje življenje.
ANA ZUPAN, učenka 3.r